A világ első autóversenye - 130 éve - x
A világ első autóversenyének egy Párizs-Rouen versenyt tartanak, amelyet 1894. július 22-ra szervezett a párizsi Le Petit Journal című folyóirat - Concours du 'Petit Journal' Les Voitures sans Chevaux címmel.
A Le Petit Journal összesen 10 000 aranyfranknyi díjat hirdetett meg – 5000 az első helyért, 2000 a másodikért, 1500 a harmadikért, 1000 a negyedikért és 500 az ötödikért
A versenyt négy napig tartó járműkiállítás és minősítő események előzték meg, amelyek nagy tömegeket vonzottak és izgalmakat váltottak ki. A nyolc 50 km-es (31 mérföldes) kvalifikációs verseny a Bois de Boulogne közelében kezdődött, és Párizs körüli útvonalakból állt, hogy kiválaszthassák az indulókat a fő 126 km-es (78 mérföldes) eseményre. (a lenti képen a hatodik helyezett Kraeutler)
102 fő fizette be a 10 frankos regisztrációs díjat, de végül hatvankilenc autó állt rajthoz az 50 km-es válogatóversenyen, amely megmutatja, hogy mely indulók indulhatnak a fő versenyen, a Párizstól Rouenig tartó 127 km-es versenyen - összesen 25 induló került be a főversenyre.
A verseny Porte Maillot-ból indult július 22-én, vasárnap reggel 8 órakor és a Bois de Boulogne-n ment keresztül. Jules-Albert de Dion gróf 6 óra 48 perc után 19 km/h-s átlagsebességgel ért be először Rouenbe. 3 perc 30 mp előnnyel végzett Albert Lemaître (Peugeot) előtt, őt követte Auguste Doriot (Peugeot) 16'30" lemaradással, René Panhard (Panhard) 33'30" hátránnyal és Émile Levassor (Panhard) 55'30" hátránnyal.
Bár az első pilóta a roueni célvonalon áthaladva Jules-Albert de Dion volt, végül nem ő nyerte meg a fődíjat, mert a gőzjárművéhez fűtő is kellett, így kizárták.
A Le Petit Journal kedden, július 24-én jelentette be a győzteseket:
- Az első díjat, a Prix du Petit Journalt (5000 frank), egyenlő arányban osztották meg a Panhard et Levassor és a „Les fils de Peugeot Frères” között (a lenti képen Albert Lemaître, az egyik első autója)
- A második díjat, a Prix Marinoni-t (2000 frankot) de Dion kapta "érdekes gőzjárművéért"
- A harmadik díjat, a Prix Marinoni-t (1500 frank) Maurice Le Blant kapta kilencüléses, „Serpollet” rendszerrel hajtott járművéért
- A negyedik díj, a Prix Marinoni (1000 frank) két gyártó, Alfred Vacheron (24. számú induló) és Le Brun (42.) között oszlott meg
- Az ötödik díjat, a Prix Marinoni-t (500 frank) Roger (85.) kapta
Kapcsolódó posztok
A repülő autó legújabb modellje :)
Az első földalatti – London, 1863
Egy kicsiny útitárs 1957-ből – a Szutnyik-1 indulása
A világ első vasúti szolgáltatása